::: insan terpilih :::

Thursday, February 25, 2010

::: nie baru btol cacat :::

salam...
belom sejuk entri semalam...
dah ade yg baru...
tentang nasib ku
yg malang ini...
huhuhuhu...
kenapa ye...
2hari dah nie...
dugaan2...
sabar...

ini dugaan hari nie...
kuar rumah g keje dah awal...
0640...
dengan indah mendengar
lagu yg aku baru burn dalam
sekeping cd...

dengan lancar aku memandu...
apabila hampir tiba ke
U-turn untuk masuk
ke tempat kerja ku,
aku rase kereta ku kurang enak
kondisi nye...
aku berhenti ke tepi...
aku kuar kan kepala...
YA ALLAH...!!!
tayar belakang aku lembik
truk...

aku cuba membawa perlahan2
ke rumah kedai yg ade
dihadapan sket...
aku park...
aku trun tgk...

hasil nye...

dah siap kuar tayar
simpanan & alatan yg perlu...

dengan gigih aku pasang tayar
simpanan...
berpeloh mcm lumba
lari je...


aku dah siap pasang...
korang semua tgk la
ape hasilnye...


lembik jugak...
adoiii...
jam dah 0820...
hancur...
nyaris aku suruh partner
punch awal2...

aku tanye kedai situ bila
kedai tayar yg berdekatan
tue bukak...
kul 0900...
adoiii...
kene tunggu lame nie...
aku lepak maple...
kene tea o panas segelas...
tepat kul 0900...
aku park depan kedai tue..
bukak2 je aku suruh pam...

trus meluru ke dalam
tempat kerja...
amin...


itu la cacat yg aku ingin
kate kan...
rim besi...
heheheh...

mungkin ade hikmah ape
aku terima...


buat semua umat islam...
selamat bercuti
semperna
Maulidur Rasul....
sesungguhnya...
Baginda contoh
terbaek selamanya...

moga kite sentiasa mambuat
ape sunnah2 baginda
tinggalkan...

amin...
~


18 comments:

nursarah said...

salam maulidr rasul,

aku taktau ape2 bab kereta, ekeke

~ diyana nordin ~ said...

hati2.. owaiz luv u ;(

LiAnA said...

kira ok ler tu boleh tukar sendiri... akak tu hari tayar kempis kat umah.. hubby takder.. terpaksa panggil ayah tolong tukarkan..
jauh org tua tu nak kena dtang huhu...

dah siap.. terus belanja mee kari kat kopitiam.. sengih je dia kekeke

eynda said...

Kesiannyer....akak pun baru tukar tayar sebab pancit jugak...tapi hubby le bawak gi tukar hehe...ehhh...tukar tayar sendiri tu boleh bakar kalori tau hihi...

Salam Maulidur Rasul ;-)

.::WaNiE::. said...

heheheheheh..aku tak tau apa2 pasal kereta..bawak kete pun tak tau

tapi naik tau !!

angah iza said...

apa kes tayar spare pon 'lembik'
lain kali cek la beb ...
ni tak..ko menonong je masuk kete terus drive

anak_hamja said...

huh.. klu aku.. trun kete lambai2 tgn wat muke menggode je la mintk tolong.. hahaha.. mampukah aku nk tukar tayar kete?? ko laki leh la..

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

cian kau...mungkin pasni pewot kau akan lembik cam tayar tu..itulah hikmahnya..percayalah...

Ms Sue said...

hahaha..
keta den lagi takde tayar spare..
pastu kalau bocor kena tukar rim kompang kelisa/kenari..
mcm2 hal..

dugaan ceroi..sabar je

p/s : ade tag tuk ko..

zarin said...

okay lah tu boleh tukar tayar sendiri...akak ni bawak jugak keta tu pi cari kedai :D
tk reti nye nak tukar sendiri...alah rim tu boleh di ganti baru :D

HoPe said...

naseb baik ko laki beb..
kalo aku...
mmg mimpi disiang hari la nk tukar sendiri..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[sarah] kene tahu gak tau walau sket...

[noody] ok...
sentiasa berhati2...
hehehe...

[liana] mee kari je sis???
ala...
xberbaloi la...
hehehehe...

[eynda] memang dah kurang kalori nie...
hehehehe...

[wanie] kalau naek pon tak tahu,
payah tue...
hehehehe...

[iza] ye...
silap aku...

[hamja] ade ke akan berhenti ko lambai goda2???
hahahaha...

[alvin] harap itu la hikmah nye...
hehehehe...

[sue] ok sue...
nanti aku laksanakan tag itu...

[zarin] dah tukar...
hehehehe...

[hope] ko leh...
ko kan kuat...
ticer comotkan...
hehehehe...

Rowena Chasez said...

salam maulidur rasul...
owhhh..
kesian ko..
msti pgi kje dlm keadaan busuk kn..
yelaa ko kan berpeluh mcm org berlari mse tkar tyar 2..
hahhahaaa..
sian2..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[rowena] xbusuk la...
aku tumpahkan sebotol minyak wangi kat baju aku pas tue...
hehehehehe...

shamin asfar said...

macam2..
haha..

Nini teDDylicious said...

kalau aku laa, tayar kete aku pancit tepi jalan, aku mati akal dah.

tatau nk wat ape..

heee...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[shamin] dugaan-Nya...
hehehhee...

[nini] tak leh mcm tue...
kalau ade hal tak kan ko nak duduk je...
hehehe...
ko tak pe..
leh goda mamat2 lalu lalang...
hehehehe...
mintak tolong...

Ieda the Rainbow Princess said...

Selawat & Salam buat Rasul Junjungan Tercinta..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...