::: insan terpilih :::

Wednesday, February 16, 2011

~ sah parang tue cintakan aku.... ~

as salam..
lame xwat entri kan...
xpe la...
memang saje nak jadi sesuatu
hari nieh untuk leh
wat entri kan...
tapi bukan saje aku wat la
kan...
kalau aku saje wat hanya
untuk wat entri...
memang tegar giler la...
hehehe...

kisah berlaku pukul 4pm
td...
sape yg selalu bace
status fb aku...
tahu la jari aku kerap kene
 makan parang nieh...

tapi kali nieh memang terbaek...
nak tgk???
(snap pic buat my noody tgk...)

amacam???
terbaek???
hahaha...

nie nak citer...
petang td...
aku potong sayur mcm biase...
persediaan petang mcm biase...
dah siap aku lap landas...
tertepis parang...
parang jatuh kebawah...
dengan sikap tanpa sedar...
aku leh nak sambut parang tue...

padah kan???
terlibas la mate parang tue
kat jari manis tgn kiri aku...
agak dalam gak la...

malam nieh...
pas mandi...
siap2...
mama balutkan dengan 
baek...


dah lega sket....
lawa xmama balut???
hehehe...
lebiu lebih la mama...

p/s:
dugaan seorg chef amateur...
~

27 comments:

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

euwww..
nxt time pls hati2 ! ;(

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

ngeri nya. be more careful next time. huhuhu.....

qellissa said...

ngeri siot, walaupon aku dah tgk gambar tu sebelum ni tp still rasa nak pitam bila tgk gambar kat blog ko ni..adesss..

si para para said...

aduhhh ceroi kenapa ni..hari tu dah kena kan..baik pergi derma darah kat spital..

apa apa pun kena jaga baik baik...jangan bagi melarat..aku bab bab pisau ni yang gerun ni..

pantang tengok darah...

.::WaNiE::. said...

grrrr sebenarnya takleh nak salahkan kite gigih nak menangkap parang tu sebab tu tindakan refleks bila apa-apa barang jatuh kite akan try nak sambut barang tu.

Melainkan otak kite sangat pantas masa tu yg jatuh tu adalah tajam, mungkin kite sempat menghalang tangan sendiri dari menangkap parang itu

huhu parang tu. baik2 kuman ok

~ diyana nordin ~ said...

hati2 la u.. tu nasib baik terlibas ke jari.. kan bhaye tu.. jgn main2 la ngan bende tajam.. wat keje slow2.. xyh nak laju2 smpai mkn dri sndr.. u x kesian kat bb yg duk jauh ni ke? :((

fikaryna said...

ko kan..suka papar kisah ngeri..huhu..

lebih hati2 next time okeh..

me suya said...

ceroi
ko ni, asyik sgt kena parang tu.. isk3.. lain kali hati-hati beb. isk3..ngilu siott tgk luka tu

SURIA AMANDA said...

x pi klinik ke ceroi...dalam tu luka tuh..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[yuki] ok...

[naz] ok...

[q] amacam reaksi ko???
hahaha...

[para] ko tgk pic tue ke pejam mate???

[wanie] dah cuci elok2 dah...

[bb] cian.....

[ryna] bukan suka..
terpaksa...
hahaha...

[suya] aku lagi ngilu...

[suria] xpi klinik pon...

Lovely Bella said...

erk.. ape ko ingt ko kebal.. nak sambut2.. hehehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[bella] kadang2 rase mcm tue gak...

Lia said...

rajinnya ceroi p sambut parang tu ye.. lepas ni buat lg ye.. hehe

Nesa Wazir said...

adehhhhh..sakit tu..huhu.
pening tgk darah @__@"

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

OMG! it must be so hurtt..
takutnyaaaa, so ngeri lah berkaitaannn dengan benda2 tajam ni. parah pulak tuhhh..:(
may it get better later or sooner!

Nora Shahaira said...

ish..masa akak nora jadi pembantu dapur lepas spm dulu pun, tu lah kejenya. Maklumlah tak pernah pegang parang besar. Pastu akak jaga baik punya..asah hari-hari..sekali, parang asyik makan tuan..uwaaaa...sakit. takut bila tengok terbelah di jari. TApi..kes ceroi ni memang hebat..bolah sambut parang pula..kalu akak dah lama bergerak pantas elak dri d hempap kaki..

Cik Faeezan said...

waaa..manjew nyeeee kamu ;p

btw, seram tgk darah tuh. errrrrr....

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[lia] sampai hati akak...
hahaha...

[nesa] jgn pengsan la...

[fifiey] tq...

[nora] hahaha...
itu la kak..
pelik jew kan...

[faeezan] manjew ape nye?
hahaha...

Bitt2 said...

perghhhh siannya...cenggitu la adat bila jatuh chinta, ada sakitnya...makin dalam sakitnya makin chinta gituw...seb baik mama ade tuk merawatnya...jgn putus chinta sudah la erk lepas nihhh ;)

Tuan Penasihat said...

huuu bahaya bahaya bahaya.
hati hati lain kali k.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[bitt] yew la kakak...
mama jew dekat...
hehehe...
doakan kami yew akak...

[tp] tq...

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

takut akak nengok, biar betik nih

nur said...

emangnya betik ni!!..

yang eksidennya bukannye masa tugasan chef tu kan.. neway.. gws..
ngeri nengoknye ye cik noody..
Jemput ke:ALL IN ONE

Melati said...

aaarrrr! nanti hati2 lain kali. i takuttt ngan pisau besar apatah lagi parang,. heee =))

sLEEping BEauty said...

uishh ... hati2 next time ye ..

Nazatul shima said...

ya Allah..ganasnye ko ni...seb baek la x putus jari ko tu..klo x, da kurang saham...hahaha

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[crazy] bukan betik akak..
jari...

[nur] hehehe...
tetibe cik noody lak eh...

[melati] terkene..
xsengaja..

[intan] tq...

[shima] saham ko...
hahaha..
sudah la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...