::: insan terpilih :::

Tuesday, October 13, 2009

::: ibu bahagian 2 :::

aku nak share satu petikan ayat nie...
aku dapat dari member aku punye page...
so bg korang bace dulu la...


aku ada pasangan hidup sendiri...
Bila seronok, aku cari pasanganku...
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan
"Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK....
RINDU SANGAT....


Berapa ramai yang sanggup...
menyuapkan ibunya....

berapa ramai yang sanggup...
mencuci muntah ibunya.....

berapa ramai yang sanggup...
mengantikan lampin ibunya.....

berapa ramai yang sanggup.....
membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup.......
membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
SAYANGILAH IBU ANDA SEPERTIMANA DIA MENYAYANGI ANDA ...

renungkan bersama...
beringatlah rakan²ku...
sementara ada...
mereka insan paling berharga...
love u mama ZAHANIM...!!!

6 comments:

azzaliena suziantie feisal said...

toi..hargai lah mereka selagi mereka masih ade :)

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

touching sungguh...mmg terbaik punya entri...
anak yang baik dah byk pupus...skunk ni zaman anak derhaka membiak..konon hebat..tapi sebenarnya bangsat..kalau la mak tak sayang anak..sejak kecil dia dah picit2 kasi mampos..kini bila dah dewasa..kata2 emak hanya lah sampah semata2...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tahu tak pe alvin...
mereka tak ade otak...
ingat pandai...
tapi bodoh rupenye...

honey bunny said...

ibu sgalanya..tp kan..msh rmai yg hntr mak bapak dorg ke umah org tua..ssh sgt ke na jga ibu erk..huhu..sdh tol larh.

Lucy Angel said...

sedih, terharu sume ade... mmg indah madah2 tue...

anyway, nice blog u have here... @(^_^)@

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tq lucy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...