::: insan terpilih :::

Friday, January 28, 2011

~ muhasabah diri ~

salam...
kawan2 semua sehat???
jika semua baek2...
alhamdulillah...
jika ade yg xsehat...
rehat...
makan ubat k...

hari nieh nak wat entri...
entri agak serius...
agak jew la..
xla terlalu...
hehehe...
ari nieh kite muhasabah diri...

kite manusia...
bukan sempurna...
pasti melakukan
silap...
salah..
sama ade kite sedar atau tidak...

aku juga melakukan silap...
setiap hari...
sama ade dengan mama & baba aku...
adik beradik aku...
insan tersayang aku cik noody...
kwn2 sekeliling...
yg pernah ketemu atau
hanya dalam maya...
sama ade aku sedar atau tidak jew...

kadang2 rase terlalu banyak
wat silap...
kadang2 kene sedarkan diri balik...
bangun dari sentiasa melakukan silap...
yew...
berbalik pada tadi...
kite manusia...
pasti melakukan kesilapan...

disini...
aku ingin meminta maaf...
selagi ade peluang kan...
hehehe...
aku nak mintak maaf...
pada semua yg aku pernah kenal...
yg sedang kenal..
yg maseh kenal...
kalau ade salah paham...
selisih paham...
berkasar...
atau segalanye...
sama ade aku sedar...
mahupun xsedar...
aku juga manusia...
xlari lakukan kesalahan...
maaf buat mama & baba...
buat adik2...
buat cik noody...
buat kawan2 blog...
senang cakap..
semua la...
hehehe.....



jom berdoa...

رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ


Maksudnya : "Wahai Tuhan kami!
Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami, dan limpahkanlah keampunan kepada kami;
 sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu"
(At-Tahrim : 8)

p/s:
ameen...
~

23 comments:

Yelena Anastasia Romanov said...

Amin. Sama sama memperbaiki kelemahan diri. Cheers!

nur said...

amiinnnnnnn
maafkan sebeum tdo.. setiap hari

Nesa Wazir said...

sehat walafiat :D
sy maafkan..ehehehe:P

qellissa said...

Apology accepted..Nasib baik ko mintak maaf..klu x aku nak merajuk..hahaha( tetiba jek)

izaLis™ said...

setiap hari.. sebelum tido..kita perlu muhasabah diri.. pikirkan apa baik buruk yg kita telah lakukan utk hari itu... kalau baik, teruskan dan amalkan..kalau tak baik, bljr untuk tinggalkan..

(^__^)

nisa said...

hai.. xsihat la.. da semgg demam. biasa la cuaca skrg xmenentu.. hehe

sy pn m.maap gk klu ade slh..

redza said...

ya..kita hanya manusia..xdpt lri dri kesilapan

Lia said...

Amin.... sama2 kita maaf bermaafan dan perbaiki segala kelemahan diri kan...

sLEEping BEauty said...

saye tak sehat masih batuk2 .. hukhuk

ok sama2 kita bermaafan ..

ameen....

me suya said...

entry menyentuh jauh ke dasar hati.. thnx ceroi..sama2 kita memperbaiki diri^^

ada mokhtar said...

sangat tersentuh baca entry ni... =)

Shiela Latif said...

sama2 mintak maaf =))
aku maafkan ko..
ko maafkan lah aku ya?..=))

Just Call Me Bitt said...

me too...saya kurang sihat...mauk flu kot..sorry kalu saya pon ade salah...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[abby] yup...

[nur] yew..
amalkan...

[nesa] tq...
hehehe...

[q] tq la...
ko majuk aku tahu cara nak pujuk...
hehehe...

[izalis] btol2...

[nisa] makan ubat...

[redza] btol2...

[lia] btol tue akak...

[intan] xelok2....????
makan ubat k...

[suya] yew...
same2...

[ada] tersentuh ke ticer?
hehehe...

[sheila] yew..
maaf...

[bitt] akak???
xsehat???
tue la..
makan mcm2...
hehehe...

Nida said...

Sesamalah kita bermaaf-maafan...

Yelena Anastasia Romanov said...

heheh abby tak jadi tuka URL hehehehhe

m!da BucHuxX said...

amin .sekali sekale muhasabah diri untuk menjadi lebih baik.:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[nida] yew....

[abby] ok...

[mida] ameen...

Saffrina Ropiee said...

maaf bermaafan amalan mulia.

nur said...

mekasihle ye ceroi.. http://nurhafiz2009.blogspot.com/2011/01/dua-ayat-je-tapi-4-komen-tu.html

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[saff] mulia abes...

[nur] tq...

Lovely Bella said...

entry nih bukan serius je tapi sebak pun ade.. heheh aku pung mintak maaf gaks.. heheh nak tunggu raya kang takut x sempat kan.. heheh

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

[bella] tol2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...