::: insan terpilih :::

Tuesday, August 16, 2011

.renungkan.bersama.

as salam...
lame lak xupdate...
bukan ape...
bg mase kengkawan
tgk entri ipad tue...
xpe2...
hari nieh kasi entri baru...

entri buat renungan jew..
cube hayati nye k...

RM1 telah bertemu dengan
 RM50 dan bertanya:
 " Oit,lama tak nampak,
 mana ko pergi?"
 RM50 menjawab,
" Aku pergi merata tempat.
 Pergi stadium tgk bola,
 Naik STAR Cruise,
 gi KK naik AirAsia,
 lepak One Utama, konsert AF,
 M'sian Idol..tempat2 cam tuh lah.
 Eh, ko camner lak?"
 RM1 menjawab perlahan seraya menunduk,
 "Hmm..biasa lah..
 Balik-balik tempat sama..
 surau, masjid, surau.


p/s:
same2 pikirkan...
~

11 comments:

Umie Artoqiemie said...

isi tersiratnya..

Orang kaya banyak leka dengan kesenangan dunia.

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

saya kat kk tp tk jumpa pun si Rm 50 hehehe

ya...rata-rata org agak "kedekut" dlm menderma tp tak kisah belanja mahal utk entertainment ..

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...

dh lumrah manusia... nak kuarkan singgit utk derma pon fikir bnyk kali... tp untuk berseronok, bnyk mane pon sggup bayar..

me suya said...

pernah terbaca...
dan hal ni sama je maksud dgn vlog anuarhadi kot

Myra Jay said...

Yup, betul tu, sama2 kita renungkan..

enyheartsdiamond said...

takpe lah RM 1 tu kalau dikumpul2 boleh jadi RM 50 jugak kan ;)

PinKy MoMMa said...

nice entry :)

mungkin 50 ada juga pegi ke surau dan masjid tapi pemiliknye tak nak dikenali :)
positif..positif..

moga2 kite smua ke arah tu..

si para para said...

tak tanya lagi duit 50sen , 20sen..

azzey said...

ada yg tersirat di sebalik yg tersurat..

p/s: ikan siakap 3 rasa tu sedap..:)

[sutera kasih] said...

entri ipad tu ko kasi sticky mode la fren..

urmm, byk pengajaran entri duit2 tu huhu

Bitt (double IS) said...

akekekkkekeke gituw yerr...nasib baik dia bertemu kann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...